Börja fäkta

Träna med oss

Vi tar emot barn och ungdomar i åldrarna 7-15 år. Beroende på barnens ålder och antalet nybörjare som anmäler sig så startar vi 1-2 nya grupper per år. Från 16 år och uppåt kan du träna i våra vuxengrupper.
Det finns bra möjlighet för dig som är helt ny att fäktas utifrån dina förutsättningar och din ambitionsnivå.
Inom fäktsporten finns det tre vapenslag - värja, florett och sabel. I vår förening lär du dig fäkta med värja.

Har du redan tränat fäktning eller gått 1-2 terminer som nybörjare, är du välkommen till en fortsättningsgrupp. Där blir träningen mer avancerad och man kan även få privat lektioner av vår fäktmästare. I gruppen finns motionsfäktare och de som vill utvecklas som tävlingsfäktare.

Osäker om fäktning är för dig? Självklart får du testa en gång gratis innan du betalar terminsavgiften.
Rabatter finns för studenter, pensionärer och familjer.

Anmäl dig här » Medlemsavgifter Träningstider

Låna fäktutrustning
Välkommen att börja fäkta hos oss!

En sport för alla

Låna utrustning gratis

Som fäktare hos Allez så är du aldrig tvungen att köpa egen utrustning. Du får låna så länge du vill!
Vi vill inte att någon ska behöva betala mer för att fäktas än medlems- och träningsavgiften.

Man behöver naturligtvis ha med sig träningskläder, gympaskor för inomhusbruk och långa träningsbyxor.

Med det sagt så kan det vara skönt att ha viss egen utrustning, så man får precis det man vill ha.
Man kan t.ex. i ett första steg börja med egen värja, sladd och handske.

Klubben är behjälplig och gör regelbundet gemensamma inköp till medlemmarna.
Om man börjar tävla på högre nivå så ska man ha sin egen utrustning.

Låna fäktutrustning
Låna värja, mask, väst m.m. gratis

Tränare

Huvudtränare: Sergej Miltchakov

Sergejs tidigare erfarenheter och meriter
Vitrysk mästare
Sovjetisk mästare i lag
Ledare svenska florett landslaget 1997-2002

Tränare i Ängby fäktklubb (1990-1993), Scaramouche fäktklubb (1994-2014)
Allez fäktförening (2016-)

Utbildning
Idrottshögskolan i Minsk
Idrottslärare och tränare i fäktning

Huvudtränare: Sergej Miltchakov
Huvudtränare - Sergej Miltchakov

Georgy Zhuravlev

Georgy håller i träningen för vuxna nybörjare och har även hand om våra barngrupper.